Karangahan Vol. XXI Agosto 2011

Author: Jai Jesus Uy Borlagdan /

ARLAN ALZAGA

Pangiturugan 

Antes an gabos, kaipuhan mong magsumpa
Sa ngaran kan saimong selyadong ngimot na
Tutubudan mo an sakuyang pangiturugan
Solo ako na naglalakaw sa madiklom
Na kakahuyan kan mga kahoy na tuod asin
Tunok kan mahiling ko ika na nakikikawat sa mga dahon
Asin mga burak na piglalayog kan
Mahiro na hayop kan duros na gari nagkurit
Nin ngirit sa diklom. Bako ini dapit sa
Pagkamoot, kundi sa sarong mapait na memorya
Kan sarong kasalan. Minsan ko na natungtungan an sarong
Ulalaypan hasta an lawas kaini
nagsabog asin an dugo pirit na nagdukot
sa madugi kong bitis. Dapit ini sa
Nagkirad na duros, kun papano
Ko pigpugulan an saiyang paghayop pasiring saimo
Tangarig dai mahinghing an saiyang nahiling.
Sa sakuyang pangiturugan nahiling ko liwat an ulalaypan na
Pasarisid na nagkakanap sa irarom kan
mamarang ugat  alagad kan mareparo an
sakuyang pagdangadang, bigla na nakubanan.
Nagkasala ako nin pagputik asin pinabaskog
Ini sa paagi kan pagtago
Sa irarom kan nagkagurubot na ugat nin takot
Mantang aram ko na mahihiling mo pag-abot
Kan senaryo na ini an naratak na kahoy na iyo
An sakuyang pagkanitawo. Ini pwedesir
Na pahayag kan sakuyang pagmundo
Asin pagkudot sa puso na mawot na magmanhid sa kulog
Kan satuyang istorya, kan sakuyang pangiturugan, sarong bangi, sa kakahuyan
Kan mga kahoy na tuod asin tunok, sa kakahuyan nin pagmundo.

Si ARLAN ALZAGA taga-Legazpi, fellow kan minatapos pa sanang 2011 Albay Writers Workshop.






FRANCO C. SANGREO

Kaito, Pangaturugan

Kaito,
habo ko nang maturog
kun wara ka sa pangaturugan,
habo kong magimata
ta yaon ka sa pangaturugan.

Ngonian,
muya ko nang maturog
ta ika baya sakong kadurog,
muya kong magimata
ta habambuhay kang kairiba.

08.03.11 

Si FRANCO CORALDE SANGREO, tubong Tiwi, Albay. 

0 comments: